arrow caret

Martonvásár

A grófnők városa, a kisvárosok grófnője

Kastély, zene, szerelem

Beethoven és a halhatatlan kedves városa

tRendi kisváros

Történelem és kultúra

Természet és tudomány

Agroverzum, Beethoven Múzeum, Óvodamúzeum

Brunszvik kastély és parkja

A kultúra és a közösségek kisvárosa

Ön itt áll: forummartini.martonvasar.hu

LÉLEK SZEMÉLYBEN, TÁRGYBAN

Már több éve hagyomány óvodánkban, hogy az elbúcsúzó gyermekek a szülőktől távol 3-4 napra táborozni indulnak a lelkes nevelőkkel.

A tavalyi nevelési év lezárása után egy négy napos kirándulásra utaztunk a nagycsoportos óvodások kis csapatával Nagyvázsonyba. Nagyon szép környezetben a vártól nem messze volt a szállásunk. Óvó környezetben jókat fociztunk, esti rókavadászatra mentünk. A négy nap alatt megtekintettük a Ķinizsi várat, lovas kocsikáztunk a környéken, kirándultunk a Kinizsi- forráshoz és kézműves foglalkozásokat tartottunk. A gyermekek és felnőttek egyik nagyon kedvelt foglalkozása volt az agyagozás.

El is határoztuk a kollégákkal, hogy az utolsó nevelési napon élmény-agyagozást tartunk, így július végén házszám táblákat készítettünk. Nagyon jó élményekkel, egy csapatot kovácsoló tevékenységgel zártuk az évet.

Mivel mindenkinek nagyon tetszett az anyaggal való foglalatosság, ezért eldöntöttük, hogy a következő nevelési évben a tehetség gondozás keretein belül is fogunk agyagozás foglalkozásokat tartani. Ez a tevékenység nem csak a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt és a képzeletet fejleszti, hanem nagyon jó nyugtató és rekreációt segítő hatása is van. A foglalkozás közben alakul a gyerekekben a természettel való szorosabb, tudatosabb kapcsolat is, főleg, ha növényi anyagokkal, növényi részekkel, termésekkel, virágokkal próbálunk meg nyomot hagyni rajta.

Az agyaggal való bánás végtelenül kreatív dolog. A két kéz dolgozik. A jól megcsinált tárgyban "lélek" van. A kemence tüzében újjászületés történik, varázslat, csoda. És csodákra a huszonegyedik században is szükség van.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a Pápay Ágoston Iskola vezetőinek, hogy lehetőséget biztosítottak számunkra az elkészült tárgyak kiégetésében!​​​​​​​